رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه كشور:

از ظرفیت سرود برای بیان زیبایی های نماز جمعه استفاده کنیم

از ظرفیت سرود برای بیان زیبایی های نماز جمعه استفاده کنیم به گزارش عطر حرم، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور اظهار داشت: در شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مبحث هنر و استفاده از هنر برای ترویج نماز جمعه به شکل جدی دنبال می شود. برپایه قواعد روشن و تاکیدات رهبر معظم انقلاب باید از زبان هنر برای ترویج فضیلت ها و ارزش های الهی استفاده نماییم. برای رشد اخلاقی جامعه بهتر از این ابزار پیدا نمی نماییم. این هنر است که در وجوه مختلف می تواند بهترین رسانه باشد و زیبایی ها و فضیلت ها را در جامعه منتشر کند.


به گزارش عطر حرم به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری -رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور - بامداد امروز سه شنبه (یکم آبان) در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی سرود آوای آدینه که در مجتمع فرهنگی ایثار کردان برگزار شد با اشاره به اینکه با همه قلب مان از مقاومت بی نظیر ملت شریف، مظلوم و مقتدر غزه، فلسطین و لبنان و از درخشش جبهه مقاومت با حزب الله سرافراز، انصارالله سربلند و حماس بزرگ تشکر می نماییم که یک باب جدیدی را به روی دنیای ما باز کردند و سد صهیونیسم تبهکار و استکبار جهانی را شکستنداظهار کرد: جبهه مقاومت در این راه هزینه و شهید زیاد داده است. آن چه که دل ها را خون می کند شهادت کودکان و زنانی است که بسیار صحنه دردناکی است که بشریت را به حرکت آورده است. همه دنیا یک نوع ابراز انزجار و نفرت از این نسل کشی، ظلم و ستم و غصب و اشغال را در دانشگاه ها و مراکز مختلف نشان می دهند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با تقدیر از مجاهدت های شهدای جبهه مقاومت، سید حسن نصرالله، یحیی سنوار، اسماعیل هنیه و فرماندهان عالیقدر بر تداوم راه آنان تصریح کرد و اظهار داشت: امیدواریم خدای متعال نصرت خویش را بر ملت های مظلوم عالم و جبهه مقاومت نازل کند و عذاب و رسوایی را بر موجودات تبهکار صهیونیسم نازل کند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به اینکه در شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مبحث هنر و استفاده از هنر برای ترویج نماز جمعه به شکل جدی دنبال می شود، افزود: برپایه قواعد روشن و تاکیدات رهبر معظم انقلاب باید از زبان هنر برای ترویج فضیلت ها و ارزش های الهی استفاده نماییم. برای رشد اخلاقی جامعه بهتر از این ابزار پیدا نمی نماییم. این هنر است که در وجوه مختلف می تواند بهترین رسانه باشد و زیبایی ها و فضیلت ها را در جامعه منتشر کند.

وی با تقدیر از برگزاری دومین جشنواره ملی سرود آوای آدینه اظهار داشت: چیزی که سبب شد این کار در همه بخش ها خوب پیش برود در درجه اول طبع نماز است. ذات دین و نهادهای دینی با جمال و زیبایی گره خورده است و با هنر نسبت خیلی نزدیکی دارند. در همه دنیا معروف است که بیشترین آثار هنری پای عرصه های دینی است. دین با عالم نور و فرشتگان و جمال الهی نسبت دارد و طبع دین، هنری و آکنده از زیبایی است. خداوند جمعه را برای مسلمانان سبب جمال قرار داده و زیبایی جامعه اسلامی در جمعه است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری بیان نمود: وحدت و بصیرت جامعه اسلامی در نماز جماعت و نماز جمعه جلوه گری می کند و هنگامی که جامعه اسلامی احتیاج به جلوه گری در مقابل دشمنان دارد این اجتماع به رخ کشیده می شود. این وحدت و بصیرت و جلوه گری در نماز جمعه را در جمعه نصر و حضور میلیونی مردم انقلابی در کنار رهبر معظم انقلاب مشاهده کردید. جمعه نصر شکوه و زیبایی داشت و ضریب امنیتی جامعه را بالا برد. بیشتر از دو میلیون نفر عاشقانه و در روزی که تهدید در آن وجود داشت در کنار رهبر معظم انقلاب در مقابل تهدیدها حضور پیدا کردند. این نماز جمعه خردمندان عالم را در مقابل ملت ما به خضوع فرو برد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه نماز جمعه آکنده از حضور فرشته های الهی است و حق این نعمت بزرگ ادا نشده است، عنوان کرد: نماز جمعه خیلی به گردن ما حق دارد. با نماز جمعه در انقلاب اسلامی قله های بزرگی را فتح و فتنه های بزرگی را خاموش کردیم. بیشترین حمایت ها از دفاع مقدس، بیشترین خدمت ها به مستضعفین در نماز جمعه رخ داده است. در ماجرای کرونا وقتی همه درها بسته شده بود نمازهای جمعه و مصلاهای نماز جمعه به میدان آمدند و در کنار مراکز درمانی خدمت کردند. باید از ظرفیت سرود برای بیان زیبایی های نماز جمعه استفاده نماییم، چون که سرود در میان جلوه های مختلف هنری خیلی خوش ظرفیت است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به اینکه نماز جمعه یکی از بهترین فرصت های اجرای گروههای سرود است، اضافه کرد: حدود ۹۰۰ نماز جمعه در شهر های بزرگ و کوچک کشور برگزار می گردد که نوجوانان می توانند ضمن حضور در نماز جمعه در این جشن بزرگی عبادی سیاسی در زادگاه خود اجرا داشته باشند. جشنواره ملی سرود آوای آدینه زمینه را فراهم می آورد تا بچه ها در نماز جمعه به همه مخاطبان پیام رسانی کنند. گاهی مضامین ده ها خطبه سخنرانی در یک سرود توسط بچه ها اجرا می شود و اثربخشی بیشتری دارد.





۲۶۰ گروه در دومین جشنواره ملی سرود آوای آدینه شرکت نمودند


در ادامه حجت الاسلام مختاری -امام جمعه ساوجبلاغ- با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای مقاومت و شهدای محراب اظهار داشت: در روزگار جنگ روایتها و رسانه ای و تقابل همه‌جانبه جبهه حق و باطل این توفیق را پیدا کردیم که برای دومین سال جشنواره ملی سرود آوای آدینه را برگزار نماییم.

وی ضمن اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به جهاد تبیین بیان نمود: ۲۶۰ گروه که در این جشنواره شرکت نمودند به ندای رهبر انقلاب لبیک گفتند و پا به عرصه جهاد تبیین گذاشتند تا میدان داری کنند و تکلیف خویش را در این عصر و زمان به بهترین صورت انجام دهند.

امام جمعه ساوجبلاغ با اشاره به اینکه سرود ظرفیتی بی بدیل است که از مجموعه چند هنر تشکیل شده است و عمق و زمان اثرگذاری آن کم نظیر است، افزود: میتوان از ظرفیت سرود در جهاد تبیین و اثرگذاری فرهنگی بر مخاطبان استفاده نمود.

حجت الاسلام مختاری اظهار داشت: در دومین جشنواره ملی سرود آوای آدینه ۲۶۰ گروه از سراسر کشور شرکت نمودند. این جشنواره در دومین سال برگزاری سبقت ویژه ای از سایر جشنواره های ملی گرفته است. برخی جشنواره های ملی سرود با سابقه ۴۰ ساله شرکت کننده زیادی ندارند، اما آوای آدینه در دومین سال برگزاری با استقبال کم نظیری روبرو شد. دومین جشنواره ملی سرود آوای آدینه در قسمت های آکاپلا، سرود پسران، سرود دخترا، پاتوقی، رای مردمی و تک خوان برگزار گردید.

امام جمعه ساوجبلاغ با قدردانی از هیأت داوران دومین جشنواره ملی سرود آوای آدینه اظهار داشت: هیأت داوران ۵۲۰ اثر رسیده به دبیرخانه را با دقت مورد نقد و بررسی قرار دادند و در نهایت ۲۴ گروه بعنوان برگزیده انتخاب شدند.

حجت الاسلام مختاری ضمن اشاره به این که سرود همراه با موسیقی است و به علت برخی مسائل که باید رعایت شود امکان استفاده از ظرفیت آن در مساجد کم بود، افزود: بخش آکاپلا که سال جاری بخش ویژه جشنواره ملی سرود آوای آدینه است مقرر است این گره را باز کند. در آکاپلا انسان هنرمند بی واسطه در این سرود است و حتی ابزار موسیقی هم واسطه عرضه انسان نمی گردد. آکاپلا گره ورود سرود به مسجد را باز خواهد نمود و روشنی چشم رهبر فرزانه انقلاب خواهد شد.

امام جمعه ساوجبلاغ ضمن اشاره به استقبال خوب مردم سراسر کشور از بخش رای مردمی جشنواره اظهار داشت: دراین بخش ۹۳ هزار آرای مردمی دریافت شده است که نشان داده است این جشنواره به دل خانه ها در شهرها و روستاها ورود پیدا کرده است. پرچمدار استفاده از ظرفیت هنر برای تبیین اسلام و انقلاب مقام معظم رهبری هستند.

وی با اشاره به اینکه جشنواره با حمایت و هدایت ویژه حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و همدلی و همکاری فرماندار، شهردار، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و... برگزار شد، اظهار نمود: در ساوجبلاغ همدلی حداکثری حاکم است که همه ید واحده برای خدمت به مردم هستیم و هر جایی که لزوم اقدامی داشته همه در کنار هم قرار گرفته ایم. همه این کارها تحت اشراف آیت الله حسینی همدانی انجام گرفته است.

امام جمعه ساوجبلاغ در قسمت دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به طرح ملی بامداد رویش و پویش جمعه های دوست داشتنی اظهار داشت: امروز از پوستر این طرح ملی رونمایی خواهد شد که شامل چهار محور: «روز جمعه روز دعا و نیایش»، «خاطره نخستین نماز جمعه»، «شیرین ترین و به یادماندنی ترین نماز جمعه» و «امام جمعه پدری مهربان» است.

وی با عرضه گزارشی از ظرفیتهای شهرستان ساوجبلاغ عرضه کرد و اظهار داشت: حوزه علمیه ساوجبلاغ با هدایت آیت الله حسینی همدانی پرجمعیت ترین حوزه علمیه استان است که در ۱۰ پایه در سطح یک، دو و سه رتبه در رتبه اول استان قرار دارد. حوزه علمیه ساوجبلاغ در آموزش در رتبه یازدهم و در پژوهش رتبه سی و سوم کشور قرار دارد که امید داریم به رتبه ۱۰ کشوری برسیم. قرارگاه قرآنی شهرستان ساوجبلاغ به راه افتاده است و یک روز هفته در ساوجبلاغ قرآنی است که امیدواریم آنرا توسعه دهیم. هدف ما اینست که در چهار سال آینده حداقل ۵۰۰ حافظ قرآن در شهرستان ساوجبلاغ داشته باشیم و به سهم خود به فرمایش رهبر معظم انقلاب لبیک گفته باشیم. دانشگاه آزاد اسلامی ساوجبلاغ در زمینه فرهنگی در میان ۴۲۰ دانشگاه آزاد کشور رتبه هشتم را کسب کرده است. آموزش و پرورش ساوجبلاغ هم در رشد علمی رتبه اول استان البرز را کسب کرده است. در زمینه ورزش هم تیم مصلای ساوجبلاغ پارسال رتبه دوم کشور را کسب کرده است.


1403/08/02
09:45:43
5.0 / 5
12
تگهای خبر: آموزش , ائمه , اسلام , اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
عطر حرم

atreharam.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عطر حرم محفوظ است

عطر حرم

عطر و ادکلن و اسانس