عکس سلفی در حالت احرام، مبحث بحث نشست فقهی قرار گرفت

عکس سلفی در حالت احرام، مبحث بحث نشست فقهی قرار گرفت به گزارش عطر حرم، نشست هم افزایی نمایندگان بیوت مراجع تقلید با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پژوهشکده حج و زیارت در قم برگزار گردید.



به گزارش عطر حرم به نقل از مهر، در شروع این نشست حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، با بیان آغاز اعزام زائرین عمره به کشور سرزمین وحی اظهار داشت: هر روز قریب به هزارنفر به سفر عمره مشرف می شوند و پیشبینی می شود در موسم عمره کنونی حدود ۱۷۰ هزارنفر به این سفر معنوی مشرف شوند.
وی اضافه کرد: متأسفانه کشور میزبان بر خلاف روش خوب گذشته برای زائرین عمره محدودیت های جدیدی مانند ممنوعیت برگزاری مراسم فرهنگی و دعای عمومی در هتل ها و همینطور ممنوعیت استفاده از وسیله صوتی را اعمال کرده است که این امر برخلاف سیاست توسعه زائرین توسط کشور میزبان است که امیدواریم این محدودیت ها برطرف شود.
در این نشست انجام حلق توسط ابزارهای مختلف که می تواند مورد استفاده حجاج قرار گیرد به شکل مصداقی و با استفاده از نظرات یکی از کارشناسان این امر مورد بررسی دقیق حاضران قرار گرفت و مقرر شد بررسی دقیق آن با روشی دیگر جهت اطمینان خاطر کامل حاضران صورت گیرد.
در ادامه این نشست حجت الاسلام محمدحسین فلاح زاده به طرح موضوعات مورد ابتلاء پرداخت و اظهار داشت: در بررسی سوالات مطرح شده این نتیجه حاصل شد که مساله ی نماز پشت مقام ابراهیم بیشترین مورد سوال بوده و برهمین اساس مرکز مبحث شناسی احکام پرونده ی ویژه ای برای این مورد بوجود آورده است و بزودی نتایج تحقیقات تقدیم مراجع معظم تقلید و نمایندگان آنان خواهد شد.
همچنین مبحث استفاده از فن آوری خویش انداز (سلفی) تلفن همراه که از نظر فقهی ذیل نگاه کردن به آینه تعریف شده است مورد بحث و بررسی قرار گرفت و برخی فروعات آن توسط حاضران طرح و قرار شد از مراجع معظم تقلید استفتاء شود.
در پایان این نشست هم مبحث کثیرالشک بودن در طواف و تلاش و معیارهای صدق کثیرالشک به افراد بحث و بررسی گردید.


منبع:

1403/07/29
08:57:52
5.0 / 5
24
تگهای خبر: اسلام , سفر , فرهنگ , مراسم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
عطر حرم

atreharam.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عطر حرم محفوظ است

عطر حرم

عطر و ادکلن و اسانس