خصوصیت های معماری حرم امام رضا(ع) برای فرانسوی ها تشریح شد

خصوصیت های معماری حرم امام رضا(ع) برای فرانسوی ها تشریح شد به گزارش عطر حرم، با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در فرانسه، خصوصیت های معماری حرم حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) و تزئینات آن با پخش ویدیوی کلیپی در هفته فرهنگی فیسپ ارائه شد.


به گزارش عطر حرم به نقل از ایسنا، هفته فرهنگی فیسپ همچون رویدادهای فرهنگی دولت فرانسه است که از جانب نمایندگی های فرهنگی کشورهای خارجی در فرانسه برگزار می گردد.
در سالجاری، نمایندگی فرهنگی ایران هم با دو برنامه در حوزه سینما و معماری در این رویداد مشارکت کرده است.
اکران فیلم سرخپوست با هدف مخاطب فرانسوی و با زیرنویس فرانسوی و توضیحاتی در مورد سینمای ایران، روز جمعه ۱۳ مهرماه در سینما مجستیک بستی انجام گرفت.
اطلاع رسانی نسبت به این برنامه، پیش تر علاوه بر صفحات مجازی رایزنی فرهنگی، بر روی سایت رسمی فیسپ، سایت روزنامه وست فرانس و انفولوکو هم انجام گرفته بود.
معرفی برنامه ایران در سایت پس کولتوغ (به دلیل دسترسی به همه مخاطبان دانش آموز و دانشجوی فرانسوی) و همینطور وجود برنامه های این نمایندگی در بین برنامه های فرهنگی که بر روی سایت روزنامه رسمی وست فرانس اطلاع رسانی می شود، بسیار حائز اهمیت می باشد.
با عنایت به اینکه، سال جاری هفته فرهنگی فیسپ از جانب این مجمع در چارچوب برنامه های یک ماهه برگزار شد و به علت قرار گرفتن روز جهانی معماری در این بازه زمانی، برنامه ای برای معرفی معماری ایرانی هم در بین برنامه های فرهنگی عرضه شد.
در این بخش، مرتضی اسماعیلی، معمار و مدرس ایرانی در مورد خصوصیت های معماری ایرانی و معرفی معماران فرانسوی که با الهام از آثار ایرانی مبادرت به عرضه کار کرده اند، همراه با مقایسه نمونه هایی از آن به عرضه سخنرانی پرداخت.
در ادامه، ویدیوی تهیه شده برای معرفی معماری حرم حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) و تزئینات آن به همراه توضیحاتی در مورد ایشان به نمایش درآمد.
این برنامه در سالن لاهو عرضه شد و کاملا به زبان فرانسه بود و حدودا ۱۰۰ درصد مخاطبان شرکت کننده در برنامه را فرانسوی ها تشکیل دادند.
گفتنی است، اطلاع رسانی نسبت به این برنامه پیش تر علاوه بر صفحات مجازی رایزنی فرهنگی کشورمان، بر روی سایت رسمی فیسپ و سایت اخبار فرهنگی شهر پاریس و هم سایت انفولوکو در ارتباط با روزنامه رسمی وست فرانس هم انجام گرفته بود.



منبع:

1403/07/18
09:57:08
5.0 / 5
78
تگهای خبر: امام , دانش , سایت , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
عطر حرم

atreharam.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عطر حرم محفوظ است

عطر حرم

عطر و ادکلن و اسانس