برگزاری نشست تخصصی بانوان در سی و هشتمین کنفرانس وحدت

برگزاری نشست تخصصی بانوان در سی و هشتمین کنفرانس وحدت به گزارش عطر حرم، نشست تخصصی بانوان کشورمان در حاشیه سی و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی برگزار گردید.


به گزارش عطر حرم به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری -دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی- در نشست تخصصی بانوان اندیشمند کشورمان با مبحث «رسالت بانوان در ایجاد وحدت و همگرایی با تکیه بر مقاومت» اظهار نمود: مسئولیت بانوان در شرایط کنونی بسیار سنگین تر از آقایان است، چونکه بانوان مربیان اصلی منازل هستند.

وی با بیان اینکه کشورهای اسلامی در شرایط کنونی با بحران فرهنگی رو به رو هستند، تصریح کرد: در امر تربیت خانوادگی باید به جوانان فرصت دهیم و با بیان تذکرات سودمند، به آنها کمک نماییم تا درست انتخاب کنند.

در ادامه این نشست، محسن مسچی -معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی- با تکیه بر تأثیرگذاری کنفرانس وحدت اسلامی، اظهار نمود: اگر موفقیت این کنفرانس تنها نزدیک کردن دو عالم دینی بزرگ به یکدیگر باشد، گامی در جهت دیپلماسی علمایی که رهبری بعنوان هدف اصلی مجمع تقریب مطرح فرمودند، برداشته ایم.

وی با بیان اینکه بزرگترین رسالت پیامبر ما، رسالت اخلاقی بوده است، توضیح داد: پیامبر ما قبل از رسالت، به محمد امین شهرت داشتند.
معاون امور مجمع تقریب مذاهب اسلامی در ادامه عقلانیت، اعتدال، مدارا و رعایت ادب اختلاف را از خصوصیت های شخصیت های تقریبی خواند و خاطرنشان کرد: تقریب به معنای توحید و یا تبعید مذاهب نیست چونکه خلقت خداوند در این تفاوت ها نمود و ظهور پیدا می کند.

وی اعتلای کلمه خداوند را تنها هدف تقریب خواند و تصریح کرد که این وظیفه توحیدی ماست.

در ادامه این نشست بانوان تقریبی کشورمان پیشنهاداتی همچون تشکیل بانک اطلاعاتی در همه حوزه ها مانند پزشکان و یا معلمان تقریبی، عضویت و فعالیت بانوان در فضای مجازی، حضور در رسانه ها و برنامه های تلویزیونی شخصیت های تقریبی، برگزاری نشست های استانی، برگزاری کارگاه های تخصصی با مبحث تقریب، اطلاع رسانی در ارتباط با برگزاری همایش ها و نشست ها در استان ها، اختصاص موضوعات رساله های حوزوی و دانشگاهی به موضوعات تقریبی و دخیل کردن سازمان های مردم نهاد در برنامه های پژوهشی را مطرح نمودند.




منبع:

1403/06/31
11:28:56
5.0 / 5
232
تگهای خبر: اسلام , اسلامی , پزشك , پیامبر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱
عطر حرم

atreharam.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عطر حرم محفوظ است

عطر حرم

عطر و ادکلن و اسانس