دیدار رایزن فرهنگی سفارت عراق با تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)

دیدار رایزن فرهنگی سفارت عراق با تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) به گزارش عطر حرم، یاسر عبدالزهرا الحجاج رایزن فرهنگی سفارت عراق در تهران، ضمن زیارت بارگاه مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی ضد السلام و قرائت فاتحه در کنار مزار شهدای خدمت شهید حسین امیر عبداللهیان و شهید سید مهدی موسوی و همینطور شهیدان سید مهدی جلادتی و وحید زمانی نیا با تولیت این آستان مقدس دیدار و گفتگو کرد.


به گزارش عطر حرم به نقل از ایسنا، در این نشست حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) ضمن خیر مقدم، به ضرورت ارتقاء و افزایش سطح همکاریهای میان دو کشور تاکید کرد.
وی با عنایت به مسئولیت و تجارب گذشته خود بعنوان نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، ظرفیتهای آستان مقدس را متنوع و مهم دانسته و در سطوح مختلف علمی و فرهنگی برای همکاری و تعامل هرچه بیشتر کشور عراق اعلام آمادگی کرد.
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) ضمن اشاره به ظرفیتهای موجود در این بارگاه ملکوتی همچون مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، کتابخانه مرکزی آستان مقدس و نسخ خطی موجود، بر بهره مندی از این ظرفیت ها در حوزه های مختلف پژوهشی و آموزشی ویژه دانشجویان، پژوهشگران و علاقمندان در کشور عراق با برگزاری اجلاسیه های سالیانه و همکاری و تعامل هرچه بیشتر در زمینه پژوهش و مبادله کتب تخصصی در حوزه قرآن و حدیث و بررسی و احیاء آثار تاریخی و نسخ خطی تاکید کرد.
در شروع این دیدار یاسر عبدالزهرا الحجاج رایزن فرهنگی سفارت عراق در تهران ضمن اشاره به فعالیتهای اخیر در زمینه مباحث علمی و فناوری که بسترساز توسعه روابط با ایران بوده است بر نقش روابط اجتماعی و فرهنگی در تداوم روابط در میان با عنایت به ظرفیتهای آستان مقدس تاکید کرد.
در انتها این دیدار پرچم متبرک گنبد مطهر حرم امام حسین(ع) از جانب رایزن فرهنگی کشور عراق به تولیت آستان مقدس اهداء شد.





1403/05/11
13:58:43
5.0 / 5
263
تگهای خبر: آموزش , اسلام , امام , دانش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴
عطر حرم

atreharam.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عطر حرم محفوظ است

عطر حرم

عطر و ادکلن و اسانس