حرکت نمادین کاروان اسراء کربلا در یکی از قدیمی ترین محله های تهران به علاوه عکس و فیلم

حرکت نمادین کاروان اسراء کربلا در یکی از قدیمی ترین محله های تهران به علاوه عکس و فیلم عطر حرم: مراسم عزاداری سومین روز شهادت امام حسین(ع) با حرکت نمادین کاروان اسراء کربلا در محله قدیمی تکیه اکبرآبادی تهران برگزار گردید.


به گزارش عطر حرم به نقل از ایسنا، همزمان با شب سوم شهادت سید و سالار شهیدان کاروان نمادین اسراء کربلا در محله دولاب تهران(تکیه اکبرآبادی) آغاز به حرکت می کند.
براین اساس کاروان اسراء سوار بر اسب ها و شترها از آغاز تکیه اکبرآبادی جنوبی به سمت میدان آیت الله سعیدی حرکت کرده و سپس در مقابل مسجد امام موسی بن جعفر(ع) به سمت خیابان عجب گل و زورخانه دولاب حرکت کرده و سپس به سمت محل هیات باز می گردند.
در پس این کاروان اسراء هم طبق رسم قدیمی هیات های باسابقه تهرانی از محله های مختلف با علم ها و پرچم های خود به این هیات آمده و پشت این کاروان حرکت می کنند.
این رسم بیشتر از سه دهه است که در مراسم سوم شهادت امام حسین(ع) توسط هیات انصار قمر بنی هاشم (ع) در این محله قدیمی تهران برگزار می گردد.


این هیات با راه اندازی نمادین کاروان اسراء تلاش دارد وقایعی که بر خاندان اهل بیت(ع) تا دروازه ساعت شام اتفاق افتاده است را به تصویر بکشد.
ازاین رو در طول مسیر هریک از اشقیا و خانواده اهل بیت(ع) نسخه های روایی در ارتباط با کاروان اسراء را می خوانند.


مردم محله دولاب تهران هم در گوشه و کنار خیابان به صورت خودجوش گریه و سوگواری می کنند و دست حاجت به روی آسمان باز می کنند.
در بین مردم افرادی هستند که در شور و احساس برای سلامتی کاروان اسراء دعا و سپاه عمر بن سعد لعن می فرستند.
فیلمها و تصاویر این مراسم را در اینجا ببینید؛



منبع:

1403/05/01
14:15:44
5.0 / 5
9932
تگهای خبر: امام , دین , شهادت , گل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
عطر حرم

atreharam.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عطر حرم محفوظ است

عطر حرم

عطر و ادکلن و اسانس