آیت الله میرباقری:

ظهور دعوت شیطان در وابستگی به این دنیا متجلی می شود

ظهور دعوت شیطان در وابستگی به این دنیا متجلی می شود عطر حرم: عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن اشاره به این که دنیای زمینی فرصتی برای بهتر شدن است اظهار داشت: دعوت انبیاء به آخرت است و در طرف دیگر هم، دعوت شیطان و جلوه های دنیاست.



به گزارش عطر حرم به نقل از مهر، آیت الله سیدمهدی میرباقری عصر امروز در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و در جمع عزاداران حسینی ضمن اشاره به این که اگر مرگ در عالم نبود، دل کندن انسان از دنیا و از دنیا بزرگتر شدن خیلی سخت بود اظهار داشت: انسان روزی به دنیا می آید و پس از یک فرصت بسیار کوتاه، باید بساطش را جمع کند و برود.
وی اضافه کرد: خدای متعال در عالم، هم حیات و هم موت را آفریده و به ما فرصت داده و این فرصت هم برای خوب شدن کافی است و در روایات است که هجده سال عمر برای خوب شدن و به مقصد رسیدن کفایت می کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه معنای دیگری هم برای موت و حیات ذکر شده است اظهار داشت: در این معنا، موتِ در دنیا به معنای لهو و لعب در دنیاست و قرآن از لهو لعب هم، به عالم موت تعبیر می کند؛ کسانی که در حد حیات دنیا زندگی می کنند از نظر قرآن مرده اند.
وی اضافه کرد: در دنیایی که زندگی می نماییم دو درب به روی ما باز شده و در لبا لب دو جهان زندگی می کنیم؛ یک جهان، حیات دنیاست که در واقع موت است، بنابراین کسی که در حیات دنیا بماند، در واقع، او زنده نیست، بلکه مرده است و به تعبیر قرآن، در دار ظلال و کوری است.
میرباقری با اشاره به اینکه در همین عالم ارض، ما را بین دو عالم قرار داده اند اظهار داشت: یک عالم، محیط شیطان و مستکبران است که همان عالم ظلمات است و در طرف مقابل، دار دیگری است که دار ولایت الله و معصومین است.
وی اضافه کرد: انسان در عالم ارض، هم می تواند وارد عالم شیطان و ظلمات شود و هم می تواند وارد عالم ولایت الله شود.
استاد درس خارج فقه حوزه با اشاره به اینکه کسانی که در وادی ولایت بنی امیه بودند، کار زشت عاشورا را به زشت ترین وجه ممکن انجام دادند، چون در این وادی، عالم دنیا را انتخاب کردند و زینت های دنیا را می خواستند اضافه کرد: از سوی دیگر هم، اگر کسی پایش را گذاشت در وادی آخرت و حیات طیبه آرام آرام می تواند بهترین باشد.
وی اضافه کرد: ما در عالم ارض بین بهترین و بدترین بودن حرکت می نماییم و خدای متعال در این عالم بستر را برای بهترین شدن هم آماده کرده است. بنابراین در یک طرف، دعوت انبیاء است و در طرف دیگر هم، دعوت شیطان و جلوه های دنیاست.
آیت الله میرباقری با اشاره به اینکه وقتی قارون گنج های خودش را می آورد برای کسانی که نان شب ندارند با حضرت موسی ماندن خیلی دشوار می باشد اضافه کرد: کنار حضرت موسی ماندن، دار حیوان و دار حیات است و وقتی خداوند، قارون را با همه امکاناتش در زمین فرو می برد تازه عده ای می فهمند که خداوند کافران را رستگار نمی نماید.
وی اضافه کرد: خداوند به کافر، دنیا می دهد، ولی فلاح و رستگاری نمی دهد؛ کفار با این امکانات رشد نمی کنند، این خاصیت زندگی دنیاست. خدای متعال به آنها مهلت هم می دهد، ولی بالأخره بساطشان را از عالم جمع می کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه عده ای خدا را برای ثواب عبادت می کنند و عده ای هم خدا را از سرِ ترس عبادت می کنند اضافه کرد: عده ای هم نه برای ثواب و نه برای ترس از خدا عبادت می کنند بلکه خدا را از سر شکر عبادت می کنند.
وی اضافه کرد: اصحاب کهف کسانی بودند که در دربار و دستگاه جور، مقام و منزلتی داشتند و در بطن قدرت و لذت مادی بودند، ولی از سر این سفره بلند شدند.
آیت الله میرباقری ضمن اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار داشت: خدای متعال می فرماید کسی که دست از دنیای آنها بشوید، ما او را با عالم بالا مرتبط می نماییم و قلبش را محکم می نماییم.
وی اضافه کرد: از یک سو، به بنی امیه جلوه داده می شود و کسی که به سمت آنها برود، پول و امکانات به او می دهند و از طرفی، در طرف مقابل هم، مبتلا شدن و سختی های متعدد است و امتحان یعنی همین است.

1400/05/27
23:41:51
5.0 / 5
946
تگهای خبر: دستگاه , سفر , عاشورا , عبادت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
عطر حرم

atreharam.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عطر حرم محفوظ است

عطر حرم

عطر و ادکلن و اسانس