ارسال ۱۰۸۲ اثر علمی- ادبی به كنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امام علی (ع)
به گزارش عطر حرم ایسنا/اصفهان دبیر علمی كنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امام علی (ع) از اهداف و آمار مقالات ارسالی به این كنگره اطلاع داد.
محمدعلی رضایی اصفهانی بامداد امروز (پنج شنبه-۲۶ دی ماه) در آیین اختتامیه كنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امام علی (ع)، با عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و سرداران رشید خصوصاً سردار سلیمانی، اظهار نمود: این كنگره با اهداف خاصی به مناسبت هزار و چهارصدمین سال شهادت امیرالمومنین(ع) انجام شد كه فضائل و بازشناخت این امام و معرفی ابعاد شخصیتی، تبیین نقش آموزه های علوی، تداوم ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی در سایه امیرالمومنین از اهداف كنگره بود كه به ۷۰ درصد از این اهداف رسیده ایم.
وی كل آثار رسیده به كنگره را ۱۰۸۲ اثر عنوان و اظهار نمود: ۴۷۵ مقاله، ۱۳۱ كتاب، ۸۸ پایان نامه دكتری، ۳۰۵ مورد شعر و ادب، ۱۸۲ مورد هنرهای تجسمی بوده است.
به گزارش عطر حرم به نقل از ایسنا، دبیر علمی كنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امام علی (ع) اضافه كرد: از مجموع ۴۷۵ مقاله رسیده، ۳۶۰ مقاله ارزیابی شده، ۱۹۰ مقاله مورد قبول داوران، ۳۲ مقاله ویژه ترجمه، سه مقاله برتر و هفت مقاله قابل تقدیر است.
دبیر علمی كنگره در ادامه اظهار داشت: كل مقالات ارائه شده پس از ارزیابی اجمالی ۲۳۵ مورد بود و ۱۸ مقاله نیز درسامانه تشخیص مطالب كپی مردود اعلام شده است.
وی در ادامه اظهار نمود: ۱۹۰ مقاله در زمینه های سیاست و مدیریت، حقوق بشر در سیر امام علی، تحلیل سیاست های اقتصادی، نظام اجتماعی و شاخصه خانواده های مطلوب به كنگره رسیده است كه تعداد صفحات این مقالات به پنج هزار و ۲۳۴ صفحه می رسد.
رضایی اصفهانی افزود: كتاب های مجموعه مقالات در امتداد قرآن و امام علی، ولایت و امامت، امیرالمومنین و نهج البلاغه، امام علی از منظر مستشرقان و دانشمندان، امام علی در آیینه شعر و ادب، امام علی و علوم انسانی است.
وی افزود: از كشورهای افغانستان، تونس، آذربایجان، پاكستان، آلمان و نیجریه، عراق، هندوستان و ایران برای كنگره مقاله ارسال كردند.
دبیر علمی كنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امام علی (ع)، اشاره كرد: شش كمیسیون و همین طور هفت پیش نشست برای كنگره انجام شد و ۳۰ مركز با این كنگره همكاری داشتند، همین طور به ۱۴ نفر اعطای نشان ولایت و از ۳۰ نفر نیز تقدیر می شود.
وی به مرجعیت علمی امیرالمومنین(ع) اشاره نمود و اظهار داشت: رویكردهای مطالعاتی در مورد امام علی(ع)، تاریخی، ولایی و علمی(مرجعیت در تفسیر، علوم قرآن، فقه و ادبیات) است.
رضایی اصفهانی با اشاره به ابعاد مطالعاتی در مورد مرجعیت علمی امام علی(ع) اضافه كرد: مبانی(نصب الهی، عصمت و اكملیت)، پیامدها(محور، وحدت مسامانان، ضرورت پیروی همه مذاهب، ضرورت شناخت بیشتر) است.
وی افزود: دلیلهای مرجعیت علمی امام علی (ع) به سه دسته تقسیم می شود و در قرآن كریم در سوره رعد آیه ۴۲، روایات زیادی در این راستا نیز بیان شده است. روایات متواتری مثل حدیث ثقلین و علی مع الحق و الحق مع العلی و شواهد تاریخی دیگر، همچون دلیلهای مرجعین علمی امیرالمومنین (ع) است.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب