آیت الله جوادی آملی:

نماز جمعه روز گذشته تهران فخر ملت بود

نماز جمعه روز گذشته تهران فخر ملت بود به گزارش عطر حرم، مرجع تقلید شیعیان اظهار داشت: نماز جمعه روز گذشته تهران فخر یک ملتی است؛ این ملتی که در مقابل آن خطر همه با زن و بچه به میدان آمدند، آیا این فخر نیست؟



به گزارش عطر حرم به نقل از مهر، آیت الله جوادی آملی در جلسه درس امروز خو، ضمن اشاره به برگزاری باشکوه نماز جمعه این هفته تهران، آنرا فخر ملت دانستند و اظهار داشتند: جریان روز گذشته جریان فخر یک ملت است.
وی بیان نمود: در حدیث آمده است که «السَّاکِتُ عَنِ الْحَقِّ شَیطانٌ أَخْرَسٌ»؛ فرمود کسی که در زمانیکه باید حق را بگوید و نگوید، یک شیطان دهان بسته است، کسی که قدرت دارد تبلیغ بکند و ساکت است، در زمان خوشحالی، مردم را خوشحال نمی کند و در هنگام اندوه، مردم را دلداری نمی دهد، این شیطان اخری است، جریان روز گذشته فخر یک ملتی است، این ملتی که در مقابل آن خطر همه با زن و بچه به میدان آمدند، آیا این فخر نیست؟
این مرجع تقلید افزود: قرآن کریم در رابطه با هیچ مللی این گونه نفرمود که ﴿ لا تَزالُ تَطَّلِعُ عَلی خائِنَةٍ مِنهُم﴾ ولی در رابطه با ملت یهود فرمود که پیغمبر! اینها با دیگران فرق دارند، اینها هر روز نقشه می کشند، تو مواظب باش! ما ملتی مثل ملت یهود نداریم، این ملت که صریحاً به نام پیغمبر سند جعل کردند تا از پرداخت جزیه معاف شوند ولی بعد از بررسی مشخص شد که امضا و شاهد و سند آن جعلی است، این ملتی که به نام پیغمبر نامه جعل می کنند و هم اکنون هم که این گونه صهیونیست ها، کودک کشی می کنند و افراد بیگناه را می کشند، مشخص است که با دیگران فرق دارند!
وی ضمن اشاره به وعده صادق، اظهار نمود: ایران مقتدر و ایران الهی رژیم صهیونیستی را خفه کرده است و این که بعد از این وعده صادق اول و دوم، مردم ما، زن و مرد با بچه های خود همه گفتند با تمام تهدیدها در نماز جمعه شرکت می نماییم و حتی بعضی مردم از شهر های دیگر هم تلاش کردند خویش را به نماز جمعه باشکوه برسانند، آیا حق این مردم قدرشناسی از آنها نیست؟
مرجع تقلید شیعیان اظهار داشت: باید از این مردم قدرشناسی کرد، باید از این مردم تشکر کرد، باید برای آنها دعا کرد، باید به آنها خدمت کرد، باید به این مردم، وزیر و کارمندی داد که دارای دو صفت «قوی» و «امین» باشد، کسانی که مسئولیتی دارند وظیفه دارند که پاک باشند، اهل اختلاس و نجومی نباشند، مشکل مردم را حل کنند و از مردم حق شناسی کنند؛ ما هم دعا می نماییم خداوند به ذات اقدسش، به این ملت خیر و صلاح و فلاح و عزت دنیا و آخرت مرحمت بفرماید.

1403/07/14
22:08:06
5.0 / 5
84
تگهای خبر: قرآن , نماز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
عطر حرم

atreharam.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عطر حرم محفوظ است

عطر حرم

عطر و ادکلن و اسانس