تفاهم نامه راه اندازی اتاق ارتباطات و صادرات فرهنگی کردستان به امضا رسید

تفاهم نامه راه اندازی اتاق ارتباطات و صادرات فرهنگی کردستان به امضا رسید عطر حرم: در امتداد تقویت دیپلماسی فرهنگی و توسعه صادرات فرهنگی استان کردستان، بامداد امروز تفاهم نامه همکاری بین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و استانداری کردستان با امضای حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی پور، رییس سازمان و دکتر اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان منعقد گردید.


به گزارش عطر حرم به نقل از ایسنا، حجت الاسلام ایمانی پور در این مراسم ضمن تبریک روز میلاد امام محمد هادی مقابل السلام و ایام عید غدیر بیان داشت: سال قبل اجلاس رایزنان فرهنگی با موضوع کشورهای همسایه به ابتکار رییس جمهور شهید آیت الله رئیسی، انجام شد که زمینه ساز توسعه تعاملات فرهنگی با همسایگانمان گردید. دیپلماسی پیرامونی یکی از راهبردهای کلیدی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است و ما در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بدنبال فعال سازی ظرفیتهای دیپلماسی فرهنگی با همسایگانمان هستیم.
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در تشریح نظام نامه تأسیس اتاق ارتباطات و صادرات فرهنگی کردستان، اظهار داشت: این نظام نامه در سه بخش تدوین شده است:
بخش اول: استفاده از ظرفیتهای استانی برای توسعه دیپلماسی فرهنگی
بخش دوم: فعال سازی دیپلماسی فرهنگی با همسایگان و استانهای همجوار
بخش سوم: صادرات فرهنگی که با تحقق دو بخش نخست امکان پذیر خواهد شد.
وی با تکیه بر این که صادرات فرهنگی نگاه فقط اقتصادی ندارد، اضافه کرد: هر فعالیتی که جنبه اقتصادی پیدا کند، توسعه می یابد و فرهنگ نیز از این قاعده مستثنی نیست.
ایمانی پور با اشاره به اشتراکات فرهنگی عمیق استان کردستان با اقلیم کردستان عراق، اشاره کرد: در حوزه همکاریهای مشترک، ظرفیتهای فراوانی وجود دارد که می توان از آنها برای توسعه تعاملات فرهنگی بین استان کردستان و اقلیم کردستان بهره برد. بدون شک، این امر منافع و برکات فراوانی برای هر دو طرف خواهد داشت.
استاندار کردستان نیز در این مراسم با تبریک عید غدیر و گرامیداشت یاد و خاطره رییس جمهور فقید، گفت: ** این اقدام گامی مهم در امتداد تحقق منویات مقام معظم رهبری و سیاست های دولت در توسعه تعاملات اقتصادی و فرهنگی با کشورهای همسایه است.
زارعی کوشا با اشاره به آمادگی کامل استان کردستان برای تقویت ارتباطات فرهنگی با همسایگان، اظهار داشت: وجود اشتراکات قومی، زبانی و فرهنگی عمیق بین استان کردستان و اقلیم کردستان عراق، بستری مناسب برای توسعه این تعاملات فراهم نموده است. در سالهای اخیر، رویداد اربعین و تردد زوار از مرز باشماق، نقش به سزایی در تاثیرگذاری فرهنگی بین دو منطقه ایفا کرده است.
استاندارد کردستان درباب روابط اقلیم کردستان عراق با ایران، اضافه کرد: مردم و مسئولان اقلیم کردستان، خواهان گسترش تعاملات خود با ایران بوسیله استان کردستان هستند.
استاندار کردستان در ادامه به نقش آفرینی دانشگاه ها در گسترش روابط فرهنگی اشاره نمود و اظهار داشت: هم اکنون، بیش از ۷۰۰ دانشجوی کرد عراقی در دانشگاه های استان کردستان مشغول به تحصیل هستند. این امر فرصتی مغتنم برای تبادل فرهنگی و تقویت روابط دو ملت ایران و عراق فراهم نموده است.
زارعی کوشا در پایان، توسعه ارتباطات فرهنگی را عاملی برای ایجاد امنیت پایدار در منطقه دانست و تاکید کرد: تعاملات فرهنگی، مرزهای دو کشور را از هرگونه تهدیدی مصون نگه می دارد.
بنابر اعلام این خبر، امضای این تفاهم نامه، نقطه عطفی در توسعه دیپلماسی فرهنگی استان کردستان و جمهوری اسلامی ایران بشمار می رود و زمینه را برای بسط تعاملات فرهنگی با کشورهای همسایه، خصوصاً اقلیم کردستان عراق فراهم خواهدنمود.




منبع:

1403/04/03
10:52:24
5.0 / 5
255
تگهای خبر: اربعین , اسلام , اسلامی , امام
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
عطر حرم

atreharam.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عطر حرم محفوظ است

عطر حرم

عطر و ادکلن و اسانس