پژوهشگر اجتماعی:
الگوی سوم زن یک زیست محقق شده در فضای انقلاب اسلامی است
به گزارش عطر حرم، پژوهشگر اجتماعی اظهار داشت: عدالت اجتماعی باید باتوجه به حیات عاطفی زن باشد، این عدالت اجتماعی لطف نیست بلکه ضرورت جامعه است.
به گزارش عطر حرم به نقل از مهر، فهیمه حیدری پژوهشگر و دکترای فلسفه علم، در رویداد «الگوی سوم زن» که در خانه اندیشه ورزان برگزار گردید، درباب حیات عاطفی زن و الگوی سوم، اظهار داشت: الگوی سوم زن یک زیست محقق شده در فضای انقلاب اسلامی است. وی با اعلان اینکه اقبال و ادبار زنان نسبت به این زیست، باید لطمه شناسی شود، عنوان کرد: با اهمیت ترین مسأله وارد کردن الگوی سوم زن در نظامات و ساختار اجتماعی است، الگوی سوم زن نه شرفی و نه غربی است، بلکه زن در عین حال که در اجتماع حضور دارد خانواده را نفی نمی کند بلکه در همسرداری، تربیت فرزند و اشتغال ابرزن است. حیدری افزود: نه شرقی و نه غربی صفت ذات جمهوری اسلامی است، رهبری در ۲۵ خرداد ۸۴ فرمودند زن با نقاط قوت زنانه که خداوند در وجود او به ودیعه گذاشته همراه با پاکدامنی و عفت خصوصیات و وظایف خاصی دارد، زن با عفت اطراف خودرا نورانی می کند. این پژوهشگر با اعلان اینکه جنس نقش استثنایی زن عاطفی است، اظهار داشت: ثمره این نقش تربیتی است، اگر زن با این خصوصیات در عالم وجود نبود انسانیت معنا پیدا نمی کرد، این معنای ارزش و تشخیص زن است که غربی ها نمی توانند آنرا درک و فهم کنند. کسانی که از دین و معنویت بهره ای نبردند نمی توانند این نقش را درک کنند تنها کسی که در فضای دین و معنویت است می تواند آنرا درک کند. وی درباب فعال کردن این نقش در جامعه، ابراز کرد: عاطفه از اختصاصات اسلام است اما به غلط احساسات را به عاطفه ترجمه کردند در صورتیکه این دو با هم تفاوت دارند. بر خلاف احساسات، عاطفه آگاهانه، ارادی و سازنده است. عکس العمل قلب عاطفه است. در توسعه مفهومی قلب و عاطفه کار صورت نگرفته است در صورتیکه اختصاصی اسلام بوده است. حیدری افزود: نظامی که پیامبر (ص) ساخته است برمبنای عشق و عاطفه جوشان بوده است، مرز جریان شیعی و سایر جریان ها در عاطفه است. اشکال علوم غربی همراه نبودن آن با عاطفه است، درباره ی جوانی جمعیت ما در قوانین به بخش فرهنگی و عاطفه زنان کم توجه بودیم.
این پژوهشگر با اعلان اینکه نسبت معنویت و عدالت توأمان است، اظهار داشت: عدالت اجتماعی تنها در جامعه توحیدی محقق می شود، شرط لازم و کافی عدالت اجتماعی جامعه توحیدی است، در عدالت اجتماعی زن باید طبق خصایص خود در جایگاه درست قرار گیرد که از حقوق و تکالیف آغاز می شود، عدالت اجتماعی باید باتوجه به حیات عاطفی زن باشد، این عدالت اجتماعی لطف نیست بلکه ضرورت جامعه است، ورود این نقش به ساختارها و نظامات لطف به زن نیست بلکه ضرورت است.
منبع: عطر حرم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب